Pakalpojumi
Šobrīd esmu palīdzējusi "vientuļajiem vilkiem" - cilvēkiem, kas nodarbojas ar savu mazo uzņēmējdarbību un ir nonākuši posmā, kur paši vairs visu paveikt nevar, tomēr darāmo darbu nav tik daudz, lai algotu vēl vienu pilna laika darbinieku.
Datordarbi
- Dokumentu sagatavošana un apstrāde
- Tekstu pārlasīšana, labošana
- Datu ievade tiešsaistē pieejamās sistēmās
- Aptauju veidošana, datu ievākšana un vienkārša apstrāde
- Prezentāciju izveidošana
- Gatava teksta apstrāde, noformēšana konkrētam mērķim (piemēram, mācību materiāliem utt.)
- Sanāksmju protokolēšana, pārrunātā apkopošana
- Piezījmu vai cita veida dokumentu konspektēšana, apkopošana
- un cita veida datordarbi
Mārketings
- Palīdzība, veidojot sociālo tīklu ierakstus
- Komunikācija ar klientiem sociālo tīklu platformās
- Jaunumu vēstuļu veidošana
- Komunikācija ar klientiem e-pastā
- Nelielu vizuālo materiālu sagatavošana
- Vienkārša video apstrāde, titru pievienošana
- Informācijas ievade, atjaunošana mājaslapā
- Produktu aprakstu sagatavošana, rediģēšana
- Palīdzība, veidojot bloga ierakstus
- un citi ar mārketingu saistīti darbi
Citi pakalpojumi
- Internetā pieejamās informācijas izpēte un apkopošana par konkrētu tēmu, produktu utt.
- Rezervāciju veikšana
- Atgādinājumu nosūtīšana
- Cenu izpēte materiāliem, produktiem, dāvanām utt., pasūtīšana tiešsaistē
- Paciņu reģistrācija Omniva vai DPD sistēmās
- un citi Tavai uzņēmējdarbībai svarīgi darbi
Samaksa par paveikto
Šobrīd samaksa par veikto veidojas no darbā pavadīto stundu uzskaites - tam izmantoju speciālu programmu. Uzskaitu tikai to laiku, ko tiešām pavadu, izpildot sarunātos darbus. Līdz ar to varam vienoties arī par dažādiem sadarbības modeļiem - pat, ja Tev nepieciešama palīdzība tikai pāris stundu nedēļā. Par to noteikti konkrētāk vienosimies pirmajā sazvanīšanās reizē. Tāpat arī vienosimies par samaksas biežumu - izrakstīšu rēķinu par nostrādātajām stundām reizi divās nedēļās vai reizi mēnesī.
Samaksa par paveikto veidojas šādi:
Pirmos 2 sadarbības mēnešus iepazīšanās cena - 11 eiro stundā. Šajā laikā abpusēji iepazīstamies un izveidojam sadarbības struktūru, kā arī izķeram iespējamās neskaidrības procesā.
Tālākajā sadarbībā samaksa ir 14.50 eiro stundā.
Ja nepieciešama vienreizēja vai īstermiņa sadarbība, samaksa ir 14.50 eiro stundā.
Kā veiksmīgi sadarboties ar virtuālo asistentu?
1. Kurus darbus nodot asistentam?
Esmu dzirdējusi pārdomas no tiem, kas vēlas uzsākt sadarbību ar asistentu, ka īsti nav skaidrs, kādus darbus nodot darīšanai citam. Un vai tajā visā nepazudīs Tava īpašā balss un veids, kā klienti Tevi pazīst? Varu ieteikt veikt nelielu inventarizāciju savā ikdienas darbu apjomā. Vienu nedēļu piefiksē visu, ko Tu dari sava biznesa ietvaros (pat mazākās lietas), un izveidosies saraksts - dažādi manuāli darbi, Tev un Tavām zināšanām specifiski darbi utt. Kritiski izvērtē šo sarakstu, un sapratīsi, ko dari ar zobu sāpēm vai bez emocijām un kas dod iedvesmu. Pirmos darbus droši vari nodod asistentam, un pamanīsi, kā rodas vairāk iedvesmas saviem tiešajiem pienākumiem, vairāk laika klientiem un tiešajiem naudas pelnīšanas procesiem.
2. Efektīva uzdevumu deleģēšana
Kad ir saprasts, kādus uzdevumus nodosi virtuālajam asistentam, svarīgi tos precīzi un nepārprotami deleģēt. Šeit palīdzēs jebkāda veida instrukcijas, piemēri, darbību apraksti utt. Jo specifiskāk aprakstīsi, kādu rezultātu sagaidi, jo asistentam būs vieglāk un ātrāk uzdevumu izpildīt. Var noderēt gan sagatavojamo dokumentu piemēri, gan video ieraksti par to, kā konkrētus procesus izpildi savā veidā, gan balss ziņas, gan jebkādi citi uzskates materiāli. Tāpat Tev jābūt padomā veidam, kā asistentam nodosi nepieciešamo informāciju, dokumentus u.c. - sūtīsi e-pastā, izveidosi speciālu mapi Google Drive vai citā mākoņpakalpojumā utt. Ja, piemēram, vēlies nodot asistentam sociālo tīklu satura vai bloga ierakstu veidošanu, vari izveidot dokumentu, kurā uzraksti visu, ko vēlies pateikt, un asistents šo informāciju pārveidos sociālo tīklu ierakstos, bloga rakstā vai citā saturā, par kura veidošanu esat vienojušies, bet tajā pat laikā teksts joprojām būs Tavā stilā pasniegts, Tavā valodā pateikts. Svarīgi vienoties par katra uzdevuma izpildes veidu un to, ko precīzi Tu sagaidi kā iznākumu!
3. Komunikācija un vienošanās par sagaidāmo gala rezultātu un izpildes termiņiem
Kā jau var noprast, laba, atvērta komunikācija starp Tevi un virtuālo asistentu būs veiksmīgas sadarbības atslēga. Sadarbības sākumā komunikācija noteikti būs biežāka, asistentam var rasties precizējoši jautājumi par uzdevumu izpildi, un Tavās interesēs ir pēc iespējas plašāk uz tiem atbildēt, lai jums abpusēji būtu vienāda sapratne par sagaidāmo rezultātu. Tāpat ir svarīgi izvirzīt reālistiskus darbu izpildes termiņus jeb asistentam nodot izpildāmos uzdevumus laicīgi. Ņem vērā, ka šis cilvēks, visticamāk, sadarbojas ne tikai ar Tevi, bet arī ar citiem klientiem - arī asistentam jāspēj paredzēt plānotais darba apjoms un tam nepieciešamais laiks! Pēdējā brīdī nodotiem uzdevumiem var gluži vienkārši nepietikt laika. Jau sadarbības sākumā varat vienoties par ērtāko komunikācijas veidu, piemēram, rakstiski Watasapp vai citā saziņas platformā, mutiski sazvanoties vai video zvanos utt. Ņem vērā, ja ar asistentu būsiet vienojušies par samaksu stundā, arī saziņai veltītais laiks tiks ierēķināts iknedēļas stundu uzskaitē, jo arī tas ir laiks, kuru asistents patērē, lai veiktu Tevis uzticētos uzdevumus.